See, mis ei tapa..

.. teeb tugevaks, eks?

Ma ei unusta kunagi seda hetke, kui ma 2010. aasta suvel alustasin Kopenhaagenis Millenniumi-triloogia lugemist. M-il oli esimene osa ostetud ja kuna mul said Taanisse toodud raamatud loetud, siis võtsin triloogia esimese osa kätte ja enam seda käest ära ei saanud! Niisamuti ka teise ja kolmanda osaga. Triloogia on mul mitu korda läbi loetud, küll aga eesti keeles, sest raamatud olid kohe kodust võtta. Mingi hetk peaks kõik neli osa ka inglise keeles läbi lugema:) Vaadatud on kolm Rootsi filmi ja Rootsi seriaal triloogiast ning muidugi USA variant ka esimesest osast. Ühesõnaga, kõik, mis on sellega seotud, mul on loetud/nähtud:D Such a fan lihtsalt. Siinkohal kadestan kõiki, kes rootsi keelt oskavad ja saavad vaadata ka igasuguseid intervjuusid jne rootsi keeles.

Kuigi Larssoni elukaaslase reaktsiooni uuele raamatule võib kokku võtta sellega, et see kõik on tema meelest idiootlik ja et Larsson oleks väga vihane, kui ta elus oleks ja teada saaks, et keegi jätkab tema ideega, siis see tema arvamus mind väga ei heidutanud. Naine hoiab 200 lk-st originaal käsikirja Larssoni neljandast raamatust enda käes ja kiusu pärast ei kavatse seda kunagi avaldada. Ärgu siis avaldagu! Sest David Lagercrantz sai neljanda osa kirjutamisega suurepäraselt hakkama! Kui ei teaks, et autor on vahetunud, ei saaks aru ka. Kui aga tead, siis ikka hakkad vaikselt otsima neid kohti, mis ei ole väga Larssoni moodi, aga ega neid väga ei leia küll. Nii mõnus oli see raamat kätte võtta ja jälle vanade heade tegelaste juurde naasta 🙂 Felt like home.

Käisin seda kohe esimesel müügipäeval ostmas ja otsustasin, et loen iga päev natukene, et hea asi kiiresti otsa ei saaks. Varsti enam ei suutnud ja ühel nädalavahetuse päeval lugesin kõik lõpuni läbi ja isegi pisar tuli silma! Ma millegipärast arvan, et siin tuli välja Lagercrantzi ja Larssoni vahe – ma ei usu, et Larsson oleks raamatu lõpetanud nii nagu ta lõpetas:) Ma ei ütle midagi, sest ma ei taha spoilerdada. Praegu on raamat isa käes, sest suutsin aastaid tagasi ka tema sellesse vaimustusse nakatada:)

IMG_9976

10 thoughts on “See, mis ei tapa..

      1. Mul on alati olnud natuke raskusi uute kultusraamatutega – olen rohkem selline klassikute fänn olnud alati ja kuigi ma seda “põhimõtet” pean täna veidike debiilseks, oli see toona, nende raamatute ilmumise ajal veel aktuaalne…

        Like

      2. Ma ütlen Sulle ausalt, et ka mul oli kunagi selline põhimõte – täpsemalt viis aastat tagasi. Ma ise suhtusin ka sellesse raamatusse eelarvamusega, aga kuna mul said kõik kõik enda kaasa võetud raamatud loetud ja mul oli tohutult igav, kui M. päeval tööl oli, siis mul põhimõtteliselt ei olnud pääsu selle raamatu lugemisest ja mul on selle üle väga hea meel, et ei olnud 🙂

        Liked by 1 person

      3. Ma olen täiesti kindel, et Sulle need raamatud meeldivad! Ma söön oma villase mütsi ära, kui ei peaks meeldima 🙂 vot nii kindel olen! PS! Esimese osa algus võib natsa igav olla (vähemalt mulle oli ja ma olen lugenud arvamusi, et ma ei olnud ainuke), aga see on part of the story ja alguse asi ning tuleb n-ö ära kannatada, pärast seda läheb väga väga põnevaks:)

        Liked by 1 person

  1. seda on hea kuulda. ma ei tea, kuidas seda öelda, aga ma käin ja muretsen su pärast natuke – raske oli lugeda seda sinu hiljutist tsitaadipostitust, kus oli nii palju kurbi mõtteid. oled minu armas virtuaalsõber ja ma ei soovi, et sa oled õnnetu… kas on parem hakanud? igatahes tea, et ma mõtlen su peale ja loodan, et varsti on kõik jälle suurepäraselt. :*

    Like

    1. See “asi” ei ole tegelikult nii uus, kui tunduda võib, lihtsalt nüüd ma teatasin seda avalikult ja see teeb omakorda mind kuidagi haavatavaks ja emotsionaalseks. Ma arvan, et kõik ei saa veel niipea korda, aga armas, et muretsed 🙂 means a lot!

      Like

Leave a Reply

